Környezetismeret szakkör (1-2. osztály)
1-2. évfolyamon nincs környezetismeret a gyermekek órarendjében, továbbá 3-4. osztályban is csak csökkentett óraszámban jelenik meg ez a tantárgy. Célunk, hogy a szakkör keretein belül a környezetükkel kapcsolatos ismereteiket bővítsük játékos és interaktív feladatokon keresztül, megkönnyítve ezzel a diákok további tanulmányait.
Pinke Kata
Angol szakköri foglalkozás 3. osztályosoknak
Játékos formában ismerkedhetnek meg a gyermekek az angol nyelvvel. A foglalkozásokon tematikus dalok, versek és mondókák segítik a tanulók nyelvismeret élményének fejlődését. A nyelvtanulás iránti pozitív attitűd kialakulása megalapozza az angol nyelv tanulásának sikerességét.
Veressné Tandari Edina
Gondolkodásfejlesztő szakkör (táblajátékkal, LÜK-kel)
- Táblajáték: A táblajáték-foglalkozások fő célkitűzése a gyerekek értelmi képességének fejlesztése, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a közösséghez való alkalmazkodás képességének erősítése, a rendszeres megmérettetés, versenyzés és a hagyományápolás. Fejleszti a logikus gondolkodást, problémamegoldó képességet, kreativitást. Emellett a játék feszültséget old, megnyugtat, szórakoztat.
LÜK: A LÜK mozaikszó, a játék lényegét kifejező szavak kezdőbetűiből - L(ogika) Ü(gyesség) K(itartás). 50 év pedagógiai tapasztalatára építő, komplex játékos képességfejlesztő rendszer, mely egyesíti magában a játszva tanulás önfeledt örömét és gyors eredményét. Lényege: tanulj, gyakorolj, ellenőrizd!
Mayer-Erhardt Mariann
Atlétika (1-8. osztály):
Az edzések gyakorlatanyaga általános képességfejlesztő feladatokból áll /gyorsaság, állóképesség, erő/, előtérbe helyezve a gyorsaságot. Gyakoroljuk az atlétika egy-két versenyszámának technikai végrehajtását /távolugrás, magasugrás, kislabdadobás/.
Pinke Kata
Színjátszó szakkör
A foglalkozás már 11 éve töretlen érdeklődésnek örvend a diákok körében. A szakkörön heti egy alkalommal, felsős diákok vesznek részt.
A tanév során nagyon sok dologgal foglalkozunk:
- Év elején ismerkedő, csapatépítő, személyiségfejlesztő játékokat játszom a gyerekekkel
- Később drámajátékkal is fejlesztem a tanulók fantáziáját, kreativitását
- Az iskolai rendezvényekre rendszeresen műsorral, színdarabbal készülünk
- Teret adva a kreativitásnak és csapatmunkának, sok önálló, színjátszással kapcsolatos irányított projekt feladatot is megoldanak a diákok
- Rengeteget nevetünk, sokat játszunk, beszélgetünk, a foglalkozás mindig nagyon jó hangulatban telik
Szeretettel várom következő tanévben is a gyerekeket!
Bazsik Titanilla
Történelem szakkör: 5-8. osztály
A történelem szakkör célja a legfontosabb történelmi témák és események alaposabb feldolgozása, kihegyezve az érdekességekre. A szakkörön belül több mindent terveztem: kézműveskedés, kreatív írás, drámajáték, szülői hozzájárulással pedig látogatás egy közeli várba, múzeumba.
Farkas-Mondovics Miléna
Természettudomány szakkör
A szakkörön belül lehetősége nyílna a gyermekeknek a természettudományos tantárgyak és a komplex természetismeret elsajátítására még több gyakorlati példákon keresztül. Fizikai, kémiai kísérleteket végezhetnek a diákok, aktív részt vevői lehetnek a folyamatoknak. A kísérleteket az éppen aktuális jeles környezetvédelmi napokhoz, illetve mindig egy közösen kiválasztott aktuális környezeti probléma megoldása köré csoportosítjuk. A természet és biológia kedvelőinek is lenne lehetősége mikroszkóppal megfigyelni életjelenségeket, vagy megismerkedhetnek hazánk madarainak hangjaival, vagy a réten, mezőn élő élőlényekkel. Terepi megfigyeléseket és „laboratóriumi” egyszerűbb kísérleteket is végezhetnek az érdeklődők.
Szeretettel ajánlom ezt a szakkört minden olyan diáknak, akiknek az őket körülvevő világ és saját környezetük iránti kíváncsisága nagyobb, szeretnek kirándulni, kísérletezni.
Horváthné Sebestyén Tamara







